Одним із важливих завдань іншомовної навчальної діяльності у 2 класі є становлення первинних учнівських навичок читання. Цьому завданню приділяється особлива увага в оновленому навчальному курсі “English with Smiling Sam 2” автора О. Карпюк.
Система формування первинних навичок читання в 1 та 2 класах в підручниках автора основана на методі синтетичних фоніксів, але не виключає інших підходів до навчання читання на подальших етапах.
У 1 класі закладаються основи для формування фонематичного слуху дитини, первинних вимовних навичок, накопичується перший словниковий запас, засвоюються елементарні мовленнєві структури, що є необхідним для того, щоб першокласник поринув у світ звуків та звукових образів слів нової виучуваної мови. Важливим на цьому етапі є співставлення значення слова з його звуковим образом, що відбувається під керівництвом вчителя за допомогою вправ і завдань з використанням різних компонентів НМК “English with Smiling Sam 1”: аудіосупроводом, плакатами та флешкартками з ресурсної папки для вчителя, мультимедійного інтерактивного додатку, робочого зошита з аудіододатком, поурочними розробками для вчителя.
У 1 класі дитина знайомиться з літерами англійського алфавіту, запам’ятовує звуко-буквені відповідності за допомогою назв та імен тваринок-друзів англійських літер, вчиться розуміти і встановлювати звуко-буквені зв’язки за першим звуком інших слів, засвоєних в усному мовленні. Цьому допомагають ритміко-пісенні презентації, ігрові вправи, завдання з робочого зошита. Поступово дитина вчиться впізнавати в графічних зображеннях літер звуки (phonics) і пов’язувати їх в слова (blending) за типом закритого складу та навчається читати за аналогією, починаючи зі слів, що римуються. В підручнику “English with Smiling Sam 1” становлення первинних навичок читання відбувається виключно на фундаменті засвоєної в усній формі лексики. Отже, першокласники вчаться читати слова, значення яких їм відомі.
У курсі “English with Smiling Sam 2” для 2 класу учні розпочнуть вчитись писемної грамотності (literacy skills: reading and writing) саме з повторення алфавіту, звуко-буквених відповідностей та читання коротких голосних у закритому складі (consonant-vowel-consonant (CVC) words). Тобто з повторення усього того, чого вони навчаються у 1 класі.

Наступним кроком для другокласників стане поступове опанування нових звуко-буквених співвідношень (фоніксів), які притаманні довгим голосним у словах за типом відкритого складу з «німою» літерою ‘e’ наприкінці слова. Так, на основі порівняння слів з коротким та довгим голосним, діти вчитимуться читати слова і розуміти, що звук залежить від графічної форми і навчатимуться розрізняти положення голосної в цих типах складів і розуміти, що кожний звук передається відповідною графемою.
.jpg)
Поступово діти навчатимуться й інших фоніксів, які передаються на письмі різними буквосполученнями. Паралельно із поступовим вивченням нових фоніксів, учні опановуватимуть первинними навичками читання не тільки слів, але й коротких речень, міні-текстів з малюнками-опорами на основі засвоєної в усній формі лексики із попереднім опрацюванням в читанні слів окремо.
.jpg)
Накопичуючи свій перший досвід читання речень, другокласник перейде до читання короткого тексту у формах електронного листа ровеснику, вітальної листівки бабусі, листа Санта Клаусу, котрі сприятимуть розумінню, що спілкування англійською мовою відбувається також у письмовій формі.

Наступний етап – це читання коротких оповідань, віршиків, загадок і коміксів. Яскраві малюнки, цікаві пригоди героїв історій у коміксах мотивуватимуть дитину до читання реплік персонажів, спонукатимуть учня відтворювати їх не тільки з правильною вимовою, але й відповідним інтонаційним оформленням. У цьому допоможе використання якісного аудіосупроводу, озвученого носіями мови, що впливатиме на розвиток фонематичного слуху та інтонаційно-вимовних навичок під час читання по ролях чи під час драматизації за зразком.
.jpg)




Наприкінці 2-го класу учні вчитимуться читати з метою повного розуміння та вилучення окремої інформації відповідно до поставленого завдання.

Отже, навчання читання другокласників за курсом "English with Smiling Sam" є послідовним і системним процесом набуття учнями досвіду декодування іншомовної графіки з дотриманням дидактичного принципу поступового нарощування труднощів. Навчання читання є взаємопов’язаним з усними видами діяльності: сприйняттям на слух, продукуванням мовлення та інтеракцією.
Формування первинних навичок письма за курсом “English with Smiling Sam 2” у 2 класі відбувається на основі відтворення зразків, заповнення пропусків у словах та реченнях, підписі малюнків, заповненні таблиць та схем словами, складанні і записі речень за аналогією, написанні елементарних повідомлень за зразком. Цьому сприяють завдання і вправи підручника та зошита, а також інтегрований підхід, закладений в елементарній проектній діяльності.




Поступовий, системний процес навчання читання і письма сприятиме зростанню впевненості школяра в своїх силах, що мотивуватиме його до нових успіхів в навчанні англійської мови.
Учнівські уміння читати і писати англійською мовою дозволять вчителю збагатити форми і способи презентації нового матеріалу молодшим школярам, сприятиме урізноманітненню видів і форм роботи в іншомовній навчальній діяльності, а у подальшому зроблять можливими пошук учнем потрібної інформації в інтернет-джерелах, здійснення онлайн комунікації тощо.
Нижче викладено послідовність навчального змісту в становленні первинних навичок читання і письма за НМК для 2 класу автора О.Карпюк
Детальніше про проект
Прослухати аудіофрагменти ритміко-пісенного матеріалу.