Музика і ритм – особлива складова іншомовного навчального процесу на етапі молодшої школи. Діти надзвичайно люблять співати і рухатись, проявляти свої емоції під час виконання пісень і віршів, позитивно реагують на гарну музику.
Використання ритміко- пісенного матеріалу на уроках іноземної мови у початковій школі важко переоцінити. Гарні пісні та римівки створюють піднесену і пожвавлену атмосферу на уроці, заохочують дітей до дії, яка спонукає їх через емоцію до вимовляння перших слів та виразів іноземною мовою.
Розучування пісеньок та віршів англійською мовою мотивують учнів-початківців до її вивчення, сприяють адекватному для молодшого шкільного віку входженню у світ нових звуків, формуванню фонематичного слуху та звуко-вимовних навичок учня, а також сприяють запам’ятовуванню дитиною нових слів і виразів на рівні довготривалої пам’яті.
З життєвого досвіду знаємо, що неодноразове прослуховування та наспівування мелодії і слів якоїсь певної пісеньки здатне «приклеїтись» так, що потім ходимо цілий день «прокручуючи» під музику в голові слова, які у такий спосіб запам’ятовуються практично без жодних зусиль. Цей ефект ритміко-пісенного матеріалу дозволяє молодшому школяреві вивчати нові слова і структури з легкістю і великим задоволенням, позитивно сприймати іншомовне навчання.
У оновленому підручнику з англійської для 2 класу “English with Smiling Sam” автора О.Карпюк враховано ці особливості молодшого школяра та властивості ритміко-пісенного навчального матеріалу. Чимало пісень, чантів та римівок, створених автором та підтриманих професійним музичним оранжуванням, лягли в основу навчального матеріалу підручника. Цей матеріал представлений також і традиційними, добре відомими пісеньками, які представляють собою певну частку англомовної культури.
Деякі пісні створені для того, щоб їх супроводжувати рухами, і допомагають краще зрозуміти і запам’ятати значення дієслів. Інші створені для відпрацювання лексичних одиниць чи певної мовленнєвої структури. Крім того, ритміко-пісенний матеріал – це додаткова практика в аудіюванні, в розвитку артикуляційного апарату дитини. Навколо виконання вірша чи пісні можна придумати багато цікавих видів діяльності. Пісні також можна використовувати як музичний фон, який би супроводжував школярів тоді, коли вони тихенько працюють над іншим завданням, а потім із здивуванням помітити як багато вони здатні «увібрати в себе» підсвідомо.
Пісні і римівки можна використовувати на будь-якому етапі уроку: наприклад, на початку - для переключення учнів на «хвилю англійської мови» після попереднього уроку; в середині уроку - для розвантаження і переключення від попереднього виду дільності, який вимагав більшої зосередженності і напруги; або в кінці уроку – щоб завершити урок на гарній, піднесеній ноті. Вміле використання пісень і римівок на уроці сприяють також створенню почуття єдності з одногрупниками, відчуття себе частиною злагодженої команди.
ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО ПРОЕКТ.
ПРО СТАНОВЛЕННЯ ПЕРВИННИХ НАВИЧОК ЧИТАННЯ